2013. március 10., vasárnap

Manók és cicák

Már nagyon régen meg akartam írni ezt a posztot a három marokmanóról és a három marokcicáról, melyet karácsonyra, felkérésre készítettem hat kis manónak.


A manók Waldorf mintára készültek, de a töltetük sima poliészter és nem gyapjú. A sapkájukat nem szöszölő pamut fonalból horgoltam. Mivel körben horgoltam és nem egy háromszög az alap, ezért sokkal inkább hasonlít szerintem egy paprikára, mintsem egy manósapira.  A testük szabásmintája nagyon egyszerű kb 12x12 cm-es az arányú, géppel varrtam össze, majd kézzel rögzítettem a fejeket. Kettőnek pamutvászon, egynek pedig bébiplüss az anyaga. A bébiplüssel könnyebb dolgozni, a  rejtett öltések a nyaknál könnyebben rejtve is maradnak. Szeretem őket, mert a kicsiknek is kézre állnak, a plüss és a pamut pedig a legkisebbeknek is kellemes anyagok.
 



Ezek a manók ihlették a címkés rongyit. melyet barátnőm akkor még pocakban lévő babájának varrtam szintén decemberben. A fej az alap manófej, de ezúttal gyapjúval tömve, a sapi és a már bevált test bébiplüss és extraként rászerkesztettem három címkét is.


A cicákat természetesen a Hello Kitty inspirálta. Fonal függő, hogy milyen szemmennyiséggel kell kezdeni a horgolást, általánosságban azt mondanám, hogy a fejhez két szemmel többet szedek fel, mint a testhez. Ebben az esetben a fej kezdő köre 10 szemből áll, a második sorban duplán szaporítok, majd egy sor kihagyással még kétszer minden második szemben duplázok. A végén pedig ugyanebben a sorrendben fogyasztom vissza a szemeket. Végig rövidpálcával dolgozok. A cicáknál a legmacerásabb rész a testrészek összeillesztése. Két láb, két kéz, két fül, és a szoknyájukat is külön horgoltam meg. Ilyen cicákból már Majának is van legalább három és most is épp készül egy, valamit ugyanerre a mintára egy nyuszifiú is tervbe van véve.
Ezeket a cicákat másfél, 2 éves kortól ajánlanám a kislányoknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése